wtorek, 16 lutego 2016

Kurtka moro

Przyjaciółka poprosiła mnie o uszycie dla niej kurtki na wiosnę. Przywiozła mi nawet materiał, z którego miałam ją uszyć. Z początku miała to być ramoneska, już nawet zaczęłam robić wykrój. Szybko jednak stwierdziłam, że... nie jestem gotowa na tak ambitne szycie. Zmieniłam zdanie i nie sądziłam, że mi się uda, ale w końcu uszyłam parkę. :) 




Wykrój stworzyłam sama, na wzór dosyć luźnej koszuli flanelowej. Zarówno przód jak i tył, a także rękawy naturalnie zostały odrysowane od koszuli. Właściwie pierwszy raz w życiu wszywałam rękawy i bezproblemowo udało mi się. 
Oto jak powstawała kurtka. Na początku zszyłam przód i tył, następnie wszyłam rękawy. Wykończyłam spód kurtki i końce rękawów. Kolejne były kieszenie, pomysł na ich kształt powstał w trakcie szycia. Później wszyłam zamek i wykończyłam materiał w jego pobliżu. Nie powinnam wykańczać go na tym etapie, ponieważ wcześniej należałoby zrobić dziury na sznurek (właściwie sznurówkę). Ale zrobiłam to w odwrotnej kolejności. Nie byłam w stanie zrobić oczek bezpośrednio na materiale kurtki, więc przyszyłam osobną część z oczkiem. Przyszyłam pas na odwrotnej stronie, przez który przeciągnęłam sznurówkę. Na koniec powstał dwustronny kaptur. Wykrój zrobiłam na wzór kaptura bluzy. Przyszyłam go do kurtki, zszycie zakryłam przyszywając tasiemkę.
Nie najlepiej potrafię tłumaczyć, ale cóż, mam nadzieje, że da się cokolwiek zrozumieć :D














Fot. Daria Pakuła


Uszycie tej kurtki było dla mnie jak na razie największym wyzwaniem szyciowym. Skłoniło mnie to do założenia bloga, ponieważ stwierdziłam, że nie najgorzej potrafię szyć. :)
Wkrótce pojawi się post, w którym pokażę spodnie uszyte z tego samego materiału.


4 komentarze:

  1. świetna kurtka!

    reggae-karolina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. :O odważnie! Sama chyba nigdy nie wzięłabym się za kurtkę (szkoła podjęła tą decyzję za mnie :P ). Wygląda naprawdę świetnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to było faktycznie spore wyzwanie :P dziękuję :)

      Usuń